RECOPILACIÓ BREVA DE LAS MATERIAS QVE LO AVTOR TROBA DE INTERÉS EN LO REFERENT A JARDINS I PAISATGES, ENTRE ALTRES CVRIOSITATS

divendres, 26 de juny del 2009

Strelitzia alba




rocedeix de sud Àfrica.
Sembla un plataner, però no ho és.
Si ens acostem veurem les flors, que poden ser de dos pams de llargada.Se'l classifica com arbust amb port arborescent. Pot arribar als 10 metres d'alçadaAixí doncs, necessita espai, i a les nostres latituds millor plantar-la en un racó arrecerat on toqui el sol a l'hivern.
ja veieu on en podeu trobar una...

No seria aquesta una planta del jardí de l'Eden de quan Adam i Eva?

10 comentaris:

el paseante ha dit...

Sembla una planta una mica fora de context a la nostra ciutat. Encara no he decidit si m'agrada o no. És com a despentinada.

Rita ha dit...

Hi ha unes flors que s'empren per fer rams que m'hi han fet pensar en aquestes... Deuen ser de la mateixa família, suposo...

Una mica gran per a un balcó, no?
Bona nit i bon diumenge, fra miquel!

fra miquel ha dit...

Sí paseante, té un aspecte més tropical que no pas mediterrani. Però sembla que s'adapta bé, aquí. Acabo de llegir els "Diaris d'Adam i Eva" de Mark Twain i m'ha fet pensar en aquesta planta, per l'aspecte tropical, suposo.

Per un balcó és una mica gran, si Rita. La flor que dius que es fa servir en rams és la seva germana petita "Strelitzia reginae" amb el "plumero taronja". És més petita però tampoc és recomanable per un balcó. L'any que bé, la posteixo. Ara encara tinc moltes de pendents.

Una abraçada

RaT ha dit...

Jo que sempre havia cregut que eren plataners caribenys portats pels indianos i resulta que són africans i no tenen rés a veure amb el plàtan. Doncs a mi si que m'agraden, tant les flors com les fulles però també és cert els que diuen que tinc un punt hortera que no hi ha manera de treure-me'l.

Continua pendent el tema, oi???

Emily ha dit...

Conec un pati d'un bar i la tenen. Ara, crec que aquella fa plàtans, per tant no és la mateixa. Amb la teva planta, la música de la Violette i aquesta calor...Potser sí que sóm a l'Eden.

fra miquel ha dit...

Ja veus RaTeta, hi ha plantes que s'assemblen. Espero poder postejar els plataners caribenys algun dia. També n'hi ha, per Horta. Em consta, però encara no els he pogut retratar.

El tema està pendent i esperant resolució. Sóc home de paraula, creu-me.

Hi ha plantes que es camuflen per semblar-se a d'altres, Emily. Quina es deuria voler semblar a l'altre? el Plataner a la Strelitzia o a l'inrevés?

novesflors ha dit...

Amb aquestes flors tan exòtiques no pot ser altra cosa que la planta d'un edén.

McAbeu ha dit...

A vegades tenim la natura més aprop del que ens pensem o dels que ens mereixem.
Per cert arribo per aquí de rebot i veig que tinc l'honor de constar a la teva llista de blogs d'entreteniment, t'ho agraeixo i també he posat el teu enllaç al meu blog.

khalina ha dit...

fa goig tan alt!

fra miquel ha dit...

Sí Novesflors i has de tenir prou espai al pati de casa per muntar un "Eden" amb aquesta planta. Oi?

Doncs sí McAbeu, si el meu blog serveix per acostar les plantes a les persones em donaré per més que satisfet.
Encara que no participo (de moment) en les teves endevinalles i jocs mentals, me'ls miro quan puc. Gracies per enllaçar-me al teu blog.
Salut i natura!

Si que fan goig, Khalina, s'ha de plantar en un bon lloc i acompanyada d'altres plantes que no desentonin. El que diu el paseante és cert, se l'ha d'envoltar de context.
B7s