RECOPILACIÓ BREVA DE LAS MATERIAS QVE LO AVTOR TROBA DE INTERÉS EN LO REFERENT A JARDINS I PAISATGES, ENTRE ALTRES CVRIOSITATS

dimarts, 1 de desembre del 2009

Senecio angulatus



quest arbust, mig enfiladís, ens il·lumina els dies curts i grisos de tardor

Amb les seves flors d'un groc resplendent, sembla que ens vulguin animar abans no arribi l'hivern.
És originària de Sud Africa (també se'n diu Heura de El Cabo) i es pot trobar naturalitzada a molts llocs de clima mediterrani. És resistent a la sequera. Es pot reproduir molt fàcilment d'esqueix
Si el seneci està a ple sol la profusió de flors és enorme, tot el que cobreix la planta es torna de color groc lluminós. Va bé doncs per tapar murs i tanques poc agraciades

Trobareu més in formació a:

http://herbarivirtual.uib.es/cas-uib/especie/4091.html
http://www.arbolesornamentales.es/otrasplantas.htm

15 comentaris:

Joana ha dit...

Preciós arbust! El groc és d'aquells colors que o t'agraden i et queden bé o els odies. Però dóna vida això segur!
nanit Fra!

RaT ha dit...

Transmet mooooooolta alegria, aquest arbust mig enfiladís!!! maca, maca!!! petons

Rita ha dit...

Aquest sí que em sona... ;-)

Maco! I el groc m'encanta!

Emily ha dit...

Fra Miquel, vinc de casa la Rita i he vist que ha comprat eucaliptus. Que li sabria greu dur-li un ram ben bonic de part meva? Segur que vostè sap on trobar-ne.
Sóc de les que penso que aquests rams, igual que els rovellons i les figues han de ser de gratis o mangades ;)

Gemma ha dit...

Quines flors més boniques!!
M'agrada molt el teu blog, l'alternança que hi trobo entre divulgació i denúncia...
Una abraçada

fra miquel ha dit...

Sí, Joana. Jo sóc dels que li agrada el color groc.

Petooooons RaTeta.

Molt bé Rita! A veure, a veure on l'has vist!

Ai! Emily, que ja no estic per pujar pels arbres com un mico. Al turó de la Creueta de Coll n'hi ha, però les fulles estan molt amunt. Deu ser que els veïns ja hi passen a fer la col·lecta!
Petons

Gemma! quina alegria veure't per casa. Celebro que t'agradi el meu blog. Vaig penjant el que trobo. Algunes coses, però, ´les vaig a buscar, com alguns parcs o jardins i els turons de Barcelona.

Una abraçada

khalina ha dit...

un arbust ben animat!

novesflors ha dit...

Flors que il·luminen! M'agrada la idea.

el paseante ha dit...

Aquesta vegada no has posat cap indret on trobar-los. Haurem de fer de detectius.

Joana ha dit...

El cartell de Navata? Jo no visc pas a prop de Navata...
Ja em diràs...
Bona nit Fra!:)

fra miquel ha dit...

Joana, emviam un correu i ho aclarim.
framklagusti arroba gmail.com

fra miquel ha dit...

Si, Khalina. Il·lumina que fa goig i dona alegria.
B7s

Novesflors,hi ha flors per a tot...o quasi tot.
petons

Tens raó, Paseante. Aquestes que ha posat les podeu trobar al carrer General Mendoza, a prop de l carrer Veciana. És el carrer que separa el barri de la Taxonera del de Penitents.
Salut!

Bé, Joana, creia que vivies a Girona, que està relativament aprop (queda més lluny Barcelona;-)
Petons.

BACCD ha dit...

Però quina cosa més maca!

Tu t'entendries bé amb un amic meu que va fer enginyeria agrària. Un dels seus pseudònims era Gingko :)

nimue ha dit...

dóna tanta alegria el groc! :))

Joana ha dit...

Sí Fra, visc a Girona i sí Navata queda relativament a prop.
Perdona però he estat fora.
Gràcies de totes maneres. Ha anat bé ?