RECOPILACIÓ BREVA DE LAS MATERIAS QVE LO AVTOR TROBA DE INTERÉS EN LO REFERENT A JARDINS I PAISATGES, ENTRE ALTRES CVRIOSITATS

dissabte, 27 de desembre del 2008

Ilex aquifolium





e nom popular Boix grèvol, (Acebo en castellà) el fem servir per adornar la llar durant les festes de Nadal. Les fulles, coriàcies, són d'un verd fosc que contrasta amb el vermell dels seus fruits. Són el principal atractiu d'aquest arbust que creix en els boscos mediterranis, tot i que es desenvolupa millor en climes atlàntics. Prefereix la mitja ombra i terrenys un pel àcids i humits però que drenin bé.
Els fruits són verinosos per l'home però no pels ocells. És una espècie dioica. Això vol dir que hi ha plantes mascles i femelles, aquestes últimes són les que fan les baies vermelles.

Si el voleu tenir al jardí, doncs, assegureu-vos que la planta femella te parella, si no poques boletes vermelles veureu a l'hivern.

Es tracta d'una espècie protegida. No la podem collir del bosc. El trobarem en vivers i centres de jardineria. També hi ha una varietat amb el contorn de les fulles color blanc o grog.
Si en voleu saber més a la Wikipedia hi ha un bon recull d'informació.
Bones festes i millor any nou

4 comentaris:

khalina ha dit...

El grèvol sempre m'ha agradat, des de petiteta. No sé si és perquè em recorda el Nadal o per les boniques boletes vermelles

I quins angelets més bonics a la foto. Són màgics!

Bon Any Nou 2009, i segueix regalant-nos les teves fotos.

el paseante ha dit...

Sempre m'han agradat els fruits d'aquesta planta. Són d'un color tan viu. El que no sabia és que fossin verinosos. Tens el blog més instructiu de la blogosfera. M'agrada molt. Ens seguirem llegint el 2009. Que tinguis una bona entrada d'any amb la teva sotana de disseny. I fes bondat.

fra miquel ha dit...

La ma que aguanta els angelets és la de la meva filla. Sí semblen màgics, Khalina. Els varem trobar tal com es veuen a la foto.

Paseante, em penso que tenim una petita confusió. No és una sotana el que portem els frares, si no, un hàbit. La sotana és més pels capellans, ells estan més pel proselitisme dels fills de Deu.

Els frares som més recollits, meditem, fem la feina que ens pertoca per mantenir la comunitat a la què pertanyem, estudiem i a voltes "escrivim tractats" (Això últim es pot considerar una pista de l'origen del meu nom a la blogosfera)

Que tingueu un 2009 molt feliç i en pau.

el paseante ha dit...

Fra Miquel, ja veus que el meu coneixement del món religiós és ben lleuger. Disculpa la confusió.